Google se pregateste pentru o noua actualizare de algoritm, iar de data aceasta ar putea avea un impact urias asupra afacerii tale.
Initial, atunci cand Google a lansat algoritmul Penguin, acesta a afectat aproximativ 4% din cautarile globale de pe desktop si mobil. Cand au lansat algoritmul Panda, acesta a afectat aproape 12% din cautarile in limba engleza. De data aceasta, analistul Zineb Ait Bahajji, de la Google, spune ca noua actualizare de algoritm va avea un impact mult mai mare decat Penguin sau Panda. Atentie, acest algoritm nu va impacta rezultatele pe Desktop, ci doar pe cele de pe Dispozitive Mobil.
In ce consta noul update de algoritm Google?
Noul algoritm Google va folosi capacitatea mobile-friendly a site-urilor ca mijloc de departajare. In cazul in care site-ul tau nu este mobile-friendly, s-ar putea sa pierzi trafic important, atunci cand cineva cauta un cuvant cheie pe Google cu ajutorul unui dispozitiv mobil.
Ce este Google Mobile Algorithm Update?
Mai tineti minte ultima data cand ati accesat, de pe mobil, un site care nu era mobile-friendly? Pentru a vizualiza intreaga pagina, erai nevoit sa folosesti zoom-ul si sa misti pagina dintr-o parte in alta. Mai mult, reuseai foarte greu sa dai click, deoarece link-urile erau scris cu font mic. In aceste conditii, timpul petrecut pe un astfel de site era foarte scurt, marea majoritate a utilizatorilor alegand sa plece de pe site.
Google si-a dat seama cat de frustranta este aceasta experienta si a decis sa schimbe algoritmul in consecinta. In curand, cand cineva va folosi un dispozitiv mobil pentru a cauta ceva, Google va returna rezultate cu site-uri usor de citit, cu o navigare si accesare a link-urilor mult mai usoara, site-uri care folosesc imagini dimensionate corespunzator pentru tipul de dispozitiv folosit, si, in general, in care informatia este mult mai bine livrata si structurata.
In acest moment, Google mentioneaza care site-uri sunt mobile-friendly in rezultatele de cautarii. Dar, in cateva saptamani, ei vor urca sau cobori site-urile in functie de acest criteriu.
Cand va avea loc acest update de algoritm?
Acest nou update va fi implementat incepand cu data de 21 aprilie 2015, deci ai ceva timp sa iti dai seama daca site-ul tau este mobile friendly sau nu si sa actionezi in consecinta.
3 instrumente cu care poti testa daca site-ul tau este mobile friendly:
In cazul in care, site-ul tau foloseste un design responsive, atunci el este deja pregatit pentru noua schimbare de algoritm.
Insa, daca nu esti sigur de acest lucru, exista o serie de instrumente gratuite, pe care le poti utiliza.
1. Google mobile-friendly Tool
Introdu Url-ul site-ului tau in instrumentul de testare Google
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ si acesta iti va spune daca pagina respectiva este mobile friendly. In cazul in care site-ul introdus trece de testul Google, vei observa un banner verde care indica ca site-ul este mobile friendly. Insa, daca nu trece testul, Google te va anunta ca pagina nu este mobile friendly si iti va da cateva motive.
Cele mai comune motive pentru care site-ul tau nu este mobile friendly:
- Continutul este mai mare decat ecranul. Acest lucru ii obliga pe utilizatori sa dea scroll pe pagina pentru a vedea tot continutul paginii.
- Textul este prea mic. Utilizatorul trebuie sa foloseasca zoom-ul pentru a citi textul de pe pagina.
- Link-urile sunt prea apropiate unul de altul. Pe un smartphone, linkurile ar trebui sa fie foarte usor de atins cu degetul.
- Viewportul mobil nu este setat. Acest aspect tine de partea tehnica, viewportul controland latimea paginii pentru fiecare tip de dispozitiv. In cazul in care site-ul tau afiseaza o imagine landscape (pentru desktop), atunci viewportul nu este setat. Site-urile responsive ajusteaza automat viewportul in functie de dispozitiv.
2. W3C mobileOK Checker
World Wide-Web Consortium (W3C) are propriul sau instrument de testare: http://validator.w3.org/mobile/ . MobileOK Checker ofera o perspectiva mai tehnica pentru site-ul tau. In plus, acest instrument ofera o evaluare graduala a problemelor, astfel incat, sa poti rezolva problemele in functie de importanta lor. Acesta este un instrument complet pe care il poti folosi daca esti familiarizat cu componentele tehnice ale site-ului tau.
3. HubSpot’s Marketing Grader
Daca doresti o analiza rapida a site-ului tau, atunci foloseste Marketing Grader: https://marketing.grader.com/ Acesta iti va evalua blog-ul, conturile de social media si optimizarile SEO. Pentru a incepe analiza, pur si simplu introduci URL-ul site-ului tau si adresa de email. Apoi, Marketing Grader va analiza site-ul tau si ii va da un scor, de maxim 100 de puncte. Cu cat te apropii mai mult de 100, cu atat site-ul tau este mai bun. In raportul pentru partea de mobile friendly, Marketing Grader iti va arata un preview al paginii tale pentru dispozitivele mobile si iti va da cateva sugestii pentru imbunatatirea ei.
Daca site-ul tau nu este optimizat pentru dispozitivele mobile, noi te putem ajuta! Contacteaza-ne si iti vom trimite in cel mai scurt timp o oferta de pret.