Marketerii au puterea nu doar de a influenta, ci si de a manipula. Evenimentele din ultimii ani ne arata, inca o data, cat de important este aspectul etic in orice domeniu, inclusiv in Digital Marketing, fie ca vorbim despre SEO, Social Media, Google Ads sau Content Marketing.
Ce ar putea insemna sa practici un Marketing Digital Etic:
- Sa nu incluzi in comunicare afirmatii false sau exagerate.
- Sa nu promiti ceea ce nu poti livra.
- Sa nu practici click bait-ul.
- Sa nu profiti de fricile sau panica oamenilor.
- Sa nu ataci concurenta (black hat SEO, trolling).
- Sa ai grija de datele personale colectate si sa nu practici spam-ul.
- Sa te promovezi pe site-uri decente (ex.: care nu lanseaza stiri false, care nu incita la ura, discriminare).
- Sa fii transparent si sa marchezi publicitatea. Exempul “Asa, Nu!”: platesti influenceri sa-ti promoveze produsele si le spui sa nu mentioneze ca au fost platiti pentru review.
Cele de mai sus sunt valabile atat pentru branduri/ afaceri, cat si pentru specialistii in Marketing Digital.