Google nu mai permite selectarea manuala a locatiei in pagina de cautare

Google nu mai permite schimbarea locatiei din “Instrumente de cautare”. Pana acum 2 saptamani, se putea schimba manual locatia pentru a vedea ce rezultate apar utilizatorilor din alte orase.

Inainte

Picture1

Acum

schimbarea locatiei

Pentru anumite cautari, ce tin de o locatie fizica, rezultatele pe Google pot fi foarte diferite pentru utilizatorii din orase diferite. De exemplu, daca vei cauta pe Google “scoala de soferi”, “cafenea”, “biciclete”  sau “magazin de mobila” vei observa ca apar in prima pagina, exclusiv sau in mare proportie, rezultate din locatia in care te afli. Google ofera rezultatele in pagina motorului sau de cautare in functie de IP-ul detectat.

Pot fi insa si diferente pentru cautari ce nu tin de o locatie fizica.

Iata mai jos cum apare pagina unui utilizator din Brasov si unuia din Constanta, pentru cautarea “cafenea”.

brasovconstanta

Selectarea manuala a locatiei in pagina de cautare era o optiune extrem de utila pentru specialistii SEO, dar si pentru proprietarii de business-uri cu puncte de desfacere/livrare in mai multe orase din tara.

Daca vrei sa afli pe ce pozitie se afiseaza site-ul tau in Google utilizatorilor din mai multe orase din tara, poti utiliza “Previzualizarea si diagnosticarea anunturilor” din Google Adwords, dar trebuie sa stii ca nu intodeauna sunt rezultatele corecte.

De asemenea, poti utiliza un tool de ranking, precum GeoRanker. Noi utilizam acest tool de 4-5 luni si am constatat ca pozitiile sunt corecte in proportie de peste 99%. Se mai intampla cateodata sa ia in considerare si imaginile, de exemplu, si nu ar trebui. De asemenea, erori mai apar cateodata pentru pozitia 9 sau 10 a unui cuvant cheie (prima pagina), care poate fi, de fapt, pagina 2 locul 1 sau pagina 2 locul 2, pentru ca, pentru unele cautari, Google nu afiseaza 10 rezultate organice pe prima pagina, ci mai putine (8-9).

Este important de stiut ca verificarea cuvintelor cheie se face cu navigare privata / incognito, ca sa nu se tina cont de logarea pe gmail/cont google, cookies, istoric browser, putand astfel sa verifici evolutia reala a cuvintelor cheie.

Apasa simultan Ctrl+shift+N in Chrome sau Ctrl+shift+P in Firefox. Se deschide o noua fereastra incognito/fara urme (are o iconita speciala in stanga sus sau coltul din dreapta sus), scrie google.ro in browser si incepe sa verifici pozitia cuvintelor cheie.

navigare privata