SEO (Search Engine Optimization) este procesul de imbunatatire a pozitiei unui site web in paginile motoarelor de cautare, cu scopul de a atrage cat mai multi vizitatori si mai multi clienti.
Utilizatorii cauta in motorul de cautare un cuvant cheie pentru a obtine o informatie.
Motorul de cautare returneaza cele mai relevante raspunsuri, pe baza unor agloritmi.
Optimizarea SEO consta in pozitionarea site–ului in clasamentul rezultatelor organice (neplatite la Google).
Etapele unei campanii SEO
-> Audit tehnic. Identificarea factorilor care blocheaza indexarea si evolutia site-ului pe Google. Ne asiguram ca site-ul este “citit” corect de robotii Google si ca respecta regulamentul Google.
-> Strategie de cuvinte cheie. Identificarea unei liste de cuvinte cheie relevante sau cuvintele cautate de cei care au nevoie de produsele sau serviciile oferite de tine. Acele cautari care va vor aduce trafic relevant pe site si vanzari.
-> SEO on-site. Optimizarea textelor existente pe site in jurul cuvintelor cheie targetate sau crearea de noi texte optimizate, pentru ca site-ul sa reiasa cat mai sus in Google la cautarile utilizatorilor.
-> SEO off-site /Obtinere backlinkuri. Promovarea site-ului in reviste online, bloguri sau forumuri populare si relevante, pentru a obtine linkuri de calitate catre site-ul tau si pentru a promova brandul, serviciile sau produsele pe care le oferi.
De ce SEO?
- 93% din experientele online incep cu un motor de cautare.
- 80% din interogarile de cautare de pe Internet se efectueaza prin Google.
- 44% din cumparaturile de pe Internet incep prin utilizarea unui motor de cautare.
- 59% din utilizatori folosesc Google lunar pentru a gasi un business local.
- Leadurile SEO au o rata de conversie de 14.6%, in timp ce leadurile outbound (direct mail sau publicitate print) au o rata de 1.7%.
- 70-80% din utilizatorii de Internet ignora anunturile platite si se axeaza pe rezultatele organice.
(sursa: Hubspot)