Cand vorbim despre conversie ne referim la vizitatorul care intreprinde o actiune pe site-ul tau, actiune pe care tu o doresti: inscrierea la newsletter, crearea unui cont pe site, achizitionarea unui produs, cerere oferta, descarcarea unei aplicatii, urmarirea unui videoclip.
Numarul total al conversiilor este format din totalitatea persoanelor care au realizat pe site o actiune targetata de tine.
Pentru a obtine rata de conversie, imparte numarul total de vizite al site-ului tau, la numarul total de conversii.
Exemplu:
Numar de vizitatori : 5000
Numar de conversii : 50
Rata de conversie = 50/5000 x 100 =>1%
Optimizarea ratei de conversie este stiinta si arta de a transforma un procent cat mai mare de vizitatori ai site-ului tau in clienti sau abonati.
Pentru a creste rata de conversie a site-ului tau, trebuie, pe de o parte, sa cunosti si sa masori indicatorii cheie de performanta ai site-ului si, pe de alta parte, sa stii cum sa ii interpretezi si cum sa ii imbunatatesti.
Indicatorii cheie de performanta ai site-ului pot fi:
- Bounce Rate-ul (Rata de respingere) este procentul de persoane care parasesc site-ul dupa ce au vizitat o singura pagina din site. O rata ridicata de respingere nu este un lucru bun de cele mai multe ori. Cauzele unui bounce rate ridicat pot fi : vizitatorii nu gasesc ceea ce cautau si parasesc site-ul; vizitatorii gasesc rapid informatia pe care o cautau si parasesc imediat site-ul tau (nu ai reusit sa ii convingi sa viziteze si alte pagini); din motive tehnice (viteza de incarcare lenta, erori tehnice) sau subiective (nu le place designul, de exemplu) prefera sa caute un alt site din acelasi domeniu de activitate.
- Numarul mediu de pagini vizitate iti va spune cat de multe pagini s-au parcurs in medie pe site-ul tau. Mai multe vizualizari de pagini poate insemna un angajament, dar poate insemna, de asemenea, ca vizitatorul nu gaseste informatia pe care o cauta sau ca nu este hotarat.
- Timpul mediu petrecut pe site de catre un utilizator iti ofera o idee generala asupra interesului utilizatorilor asupra produselor, serviciilor sau informatiilor pe care le oferi.
- Exit Rate (Rata de iesire). Pentru fiecare pagina in parte exista un Exit Rate specific. Acesta este procentul persoanelor care parasesc site-ul dupa ce au vazut pagina respectiva. O rata foarte mare de iesire pentru o anumita pagina poate fi un semn alarmant.
- Cele mai accesate articole sau cele mai accesate produse dintr-o anumita categorie. Atunci cand utilizatorii ajung pe o pagina unde au mai multe variante din care sa aleaga, care este de obicei optiunea lor?
Parametrii mentionati mai sus poti fi analizati in Google Analytics.
Pentru a creste rata de conversie poate fi nevoie de anumite modificari pe paginile site-ului tau.
Pot exista nenumarate motive pentru care utilizatorii parasesc site-ul fara a realiza o conversie : timp de incarcare prea mare, probleme tehnice pe site (pagini care nu mai exista, butoane sau optiuni care nu functioneaza corect), descrieri ale produselor sau ale serviciilor care nu atrag utilizatorii sau care nu ofera suficiente informatii, poze de slaba calitate, lipsa increderii.
Strategiile de Optimizare a Ratei de Conversie valorifica traficul pe care site-ul tau il are deja. Asta inseamna ca poti avea mult mai multe vanzari, fara sa fie necesar sa cheltuiesti mai multi bani pentru obtinerea de noi vizite pe site.
Rata de conversie medie in Romania este de 1%, ajungand pana la 3% pentru site-urile de prezentare si magazinele online cu un brand puternic.
Care este rata de conversie a site-ului tau?
Concepem si implementam strategii pentru a te ajuta sa cresti rata de conversie a site-ului tau.