seo

Cat costa SEO? Preturi defalcate pe actiuni

Raspundem pe bune la intrebarea “Cat costa SEO?” sau “Care sunt preturile pentru SEO?”.

Avantajul SEO – rezultatele se mentin mult timp, multi ani de zile, cand este facut bine. Este nevoie doar de cate o mica interventie o data la 1-2 ani. Prin urmare, SEO este foarte rentabil pe termen mediu si lung, pentru majoritatea domeniilor de activitate. Mai ales pentru servicii si afaceri locale.

Dezavantajul SEO – rezultatele se obtin in timp, in functie de cat de concurential este domeniul. De exemplu, pentru cuvinte cheie foarte concurentiale, noi putem obtine prima pagina in 6-8 luni. Pentru cuvinte cheie cu un volum de cautare mic-mediu, cam in 2-4 luni.

De exemplu, pentru Scoala-auto-dicu.ro, dupa ce am obtinut prima pagina, am trecut la mentenanta, in sensul ca o data la 1-2 ani mai actualizam din textele de pe site, publicam 1-2 articole pe blog si 1-2 advertoriale. Colaboram astfel de 9 ani de zile si site-ul se mentine in top la cautari-cheie precum “scoala de soferi sector 6”, “scoala de soferi cat B”, “scoala de soferi categoria CE” si altele. Nu e un domeniu foarte concurential, dar este clar ca SEO este rentabil si rezultatele se mentin.

Cat costa SEO?

Defalcam preturile pe actiuni / taskuri si, la final, tragem linie.

Preturi SEO defalcate pe actiuni: 
  • Redactare articol optimizat pentru blog sau redactare advertorial SEO – Pret: 200 lei /buc.
  • Publicare 1 advertorial SEO :  100-200 lei publicarea pe site-uri/bloguri cu popularitate mica; ~ 500 lei pretul pentru publicarea pe site-uri cu popularitate medie sau nisate ; de la 900 lei publicarea pe site-uri cu popularitate foarte mare.
  • Redactare comunicat de presa – Pret: 150 lei /buc.
  • Redactare text optimizat pentru pagini de servicii (SEO + optimizare conversie) – Pret: 300 lei / pagina.
  • Redactare descriere pentru pagina de produs (SEO + optimizare conversie) – Pret: 50-100 lei / produs.
  • Redactare si implementare meta titluri si meta descrieri optimizate pentru paginile site-ului – Pret: 200 -500 lei, in functie de numar.
  • Audit tehnic SEO site de prezentare – Pret one-time: 800 lei.
  • Audit tehnic SEO magazin online sau site-uri complexe – Pret one-time: 1500 lei.
  • Strategie de cuvinte cheie (cautarile efectuate de clienti pe Google) – Pret one-time: 300-700 lei, in functie de numarul de cuvinte cheie.
  • Pozitionare cuvinte cheie: 100-200 lei / luna.
  • Implementarea optimizarilor on-site propuse, inclusiv aspecte tehnice ce pot fi rezolvate din panoul de administrare (fara programare) este inclusa in pretul actiunilor.

Cat costa SEO pentru un domeniu de activitate nisat, cu o concurenta mica-medie?

Un pret mediu care variaza intre 1500 si 2500 lei pe luna, pentru a obtine prima pagina in 3-4 luni, pentru majoritatea cuvintelor cheie. Variatia pretului tine de volumul de munca: poate fi nevoie de crearea de pagini noi in site cu textele aferente, de articole pe blog, de noi descrieri optimizate pentru produse, de un anumit numar de advertoriale seo sau comunicate de presa etc. Daca se vor publica advertoriale pe site-uri mici si medii ca popularitate, pretul va fi in jur de 1500 lei, iar daca mergem pe un mix, ajunge pe la 2500 lei.

Cat costa SEO pentru un domeniu de activitate foarte concurential?

Un pret mediu de 3500 – 4500 lei pe luna, pentru a obtine prima pagina in 6-8 luni. Se vor publica si advertoriale pe site-uri populare si foarte populare, care costa mai mult, de la 100 euro pana la 300 euro doar publicarea. De asemenea, pretul pentru SEO variaza si in functie de volumul de munca.

Rentabilitatea investitiei in SEO

Rentabilitatea investitiei in SEO este in mod clar excelenta pentru multe domenii de activitate. Mai ales ca dupa o anumita perioada in care investesti in SEO lunar, va fi nevoie doar de mentenanta o data pe an sau o data la doi ani. Rezultatele se mentin mult timp, multi ani de zile, cand SEO este facut ca la carte.

De exemplu, daca ai o sala sau un restaurant de evenimente, cu un client pe luna adus prin SEO ti-ai recuperat investitia. Daca detii un cabinet de avocatura sau o clinica medicala, la fel, cu cativa clienti pe luna adusi prin SEO iti recuperezi investitia.

Noi pozitionam site-ul in prima pagina pe Google, iti aducem trafic relevant pe site, dar convertirea unui vizitator in client intra in responsabilitatea ta.  Asta inseamna ca trebuie sa raspunzi prompt la solicitarile potentialilor clienti, sa ai o oferta de pret concurentiala sau sa dovedesti ca oferi servicii de inalta calitate ce merita pretul ridicat ori, dupa caz, sa te asiguri ca produsele comercializate pe site au poze de inalta calitate si descrieri complete.