4 moduri eficiente de a personaliza paginile 404

Cu totii le-am vazut! Paginile 404 sau paginile care nu mai exista apar atunci cand dai click pe un link scris gresit sau care a fost sters de pe site. Oricare ar fi cauza, atunci cand un vizitator ajunge pe o astfel de pagina, nu este un lucru bun.

In mod ideal, ne-am dori ca linkingul intern sa fie bine facut. Dar astfel de probleme mai apar, din cand in cand. Cu toate acestea, putem folosi acest lucru ca o oportunitate pentru a ne incanta clientii si pentru a construi o loialitate suplimentara fata de brandul firmei.

Iti prezentam 4 metode diferite care dau viata paginilor 404:

  1. Foloseste umorul.

Mai tii minte videoclipul viral cu tapul care tipa la fel ca un om? A fost un mare hit online, si a fost adus din nou in actualitate la marea finala Super Bowl 2015.

Blue Egg a folosit acel video memorabil pe paginile sale 404. Incorporand o parte a culturii pop, pagina 404 a devenit o surpriza placuta pentru vizitatori. Ei te invita sa vezi videoclipul ca un mod de a-si cere scuze pentru eroare. Apoi, poti sa te intorci la homepage, dupa ce termini de vizualizat videoclipul.

pagina 404 personalizata

Una dintre cele mai impresionante pagini 404 este cea de la Lego. Ei folosesc personaje proprii pentru construirea loialitatii fata de brand si da o tenta de umor, care poate usura frustrarea.

pagina 404 personalizata

O alta abordare inteligenta a paginilor 404 o gasim pe site-ul personal al arhitectului Henrik Hedegaard. Cine poate rezista fara sa zambeasca in fata unei imagini cu Homer Simpson? Prin utilizarea unui personaj familiar, intr-o situatie comica, acest site intrerupe cu succes tensiunea aterizarii pe o pagina 404.

pagina 404 personalizare

2. Ofera-le un motiv pentru a ramane pe pagina.

Ce poate fi mai distractiv decat un joc? Blue Fountain a avut o abordare creativa, atunci cand a proiectat pagina 404 – s-au inspirat din Pacman. Este aproape imposibil sa nu joci un joc sau doua daca se intampla sa ajungi pe aceasta pagina. Aceasta distragere a atentiei ajuta la atenuarea frustrarii si, utilizarea creativa a paginii, lasa o impresie de durata asupra vizitatorului.

404 pagina

3.  Scoate-ti in evidenta abilitatile.

O alta pagina de eroare interesanta, in care va puteti pierde ore intregi, este conceputa de Hot Dot. Acest grup de artisti digitali a folosit milioane de mici puncte pentru a crea o pagina 404 animata. Poti privi punctele cum sar in jur, si chiar raspund la miscarile mouse-ului. Aceasta pagina arata cum firma acorda atentie detaliilor, punand accentul pe identitatea brandului.

hotdot

4. Fii functional

Vizitatorul a ajuns la aceasta pagina pentru ca ceva nu a mers cum trebuie. De ce sa nu-i dai toate instrumentele de care are nevoie pentru a ajunge la destinatia dorita?

Starbucks a creat o pagina functionala 404. Aceasta informeaza vizitatorul care sunt cauzele problemei, oferind, de asemenea, o serie de optiuni pe care vizitatorul le-ar putea lua in considerare. Si, la fel ca toate paginile 404 bune, invita vizitatorul sa lase un feedback.

pagina 404 personalizata

Mozilla ofera, de asemenea, o pagina 404 foarte utila. Acesta ofera vizitatorilor numeroase optiuni pentru a parasi pagina 404, pastrand meniul de navigare principal. Foloseste, de asemenea, pagina ca o oportunitate pentru a include un link direct de download pentru browser. Aceasta este o modalitate foarte buna pentru a incanta un vizitator ratacit.

mozilla-404-error

Asadar, exista posibilitatea de a transforma o situatie negativa intr-una pozitiva, care sa incante vizitatorii si sa ii  fidelizeze. Acordand mai mult timp si mai multa atentie paginilor 404, poti recastiga un potential client pierdut. Micile detaliile sunt foarte importante, atunci cand vrei sa construiesti un brand online.