In medie, doar 20% dintre cei care citesc titlul unei postari vor da click pentru a citi articolul integral. Asta inseamna o pierdere a 80% din audienta. Poti creste numarul de accesari al articolelor de pe blog cu pana la 500%, doar prin modificarea titlului!
Nu numai ca titlul afecteaza rata clickurilor, dar acesta si dicteaza tonul articolului sau al comunicatului de presa. Un titlu poate avea un impact urias asupra a ceea ce utilizatorii retin din articol.
Atat titlul, cat si continutul articolului pe care il creezi trebuie sa fie adaptat publicului tinta. Cele mai bune titluri sunt cele care surprind punctele de interes ale publicului tinta si aduc un subiect nou, controversat, amuzant sau util.
11 tipuri de titluri care iti vor creste traficul pe blog:
- Titlurile de tipul „Cele mai bune…”
Aceste titluri sunt atragatoare, deoarece utilizatorii vor presupune ca articolul detaliaza cele mai utile si interesante informatii existente despre un anumit subiect. Cu totii ne dorim sa aflam care sunt cele mai bune, interesante, eficiente, practice sau amuzante lucruri care definesc un anumit subiect.
Exemple:
„Cea mai buna metoda de a obtine linkuri catre site”, „Cea mai buna metoda de a slabi fara efort”, „Cele mai frumoase destinatii de vacanta din Europa”, „Cele mai tari perle din CV-uri”.
- Titlurile de tipul „Cea mai usoara…”, „ Cea mai simpla…”
In cazul in care cititorii blogului tau se confrunta cu probleme, ei nu doresc intotdeauna sa cunoasca cel mai bun mod de a face ceva. Uneori, ei doresc sa cunoasca cel mai simplu mod.
Exemple:
„Cea mai usoara cale de a deveni un scriitor de succes”, „Cea mai simpla metoda de a construi un garaj”, „Cea mai simpla metoda de a slabi”.
- Titlurile de tipul „ Cel mai rapid mod…”
Uneori, oamenii nu vor cel mai bun sau cel mai usor mod de a face un lucru, ci doresc rapiditate.
Exemple:
„Cea mai rapida metoda de curatare a petelor de ciocolata”, „Cel mai rapid mod de a slabi”, ”Cea mai rapida metoda de a mari traficul pe site”
- Titlurile de tipul „Daca as fi…”
Cei mai multi dintre noi impartasim dorinta de a ne imbunatati viata. Vrem sa fim mai productivi si sa avem mai mult succes in viata personala sau profesionala. Ne-ar placea sa realizam mai mult intr-un timp mai scurt. Aceste dorinte fac ca titlurile de genul „Daca as fi…” sa aiba o rata de click foarte mare.
Exemple:
„Daca as mai avea din nou 20 ani, as face multe lucruri diferit”, „Ce-as vrea sa stiu daca as avea 18 ani din nou”, „19 sfaturi pe care imi doresc sa le fi primit inainte de a-mi lansa afacerea”.
- Titluri de tipul „Ce facem cand…” sau „Ce facem daca…”
Aceste titluri sugereaza un continut util si practic. Ele sunt de fapt potentiale cautari ale cititorilor in motoarele de cautare, cu scopul de a obtine solutii la diverse probleme.
Exemple:
„Ce facem cand bebelusul are colici?”, „Ce facem cand avem febra?”, „Ce facem daca ne inteapa o albina?”.
- Titlurile de tipul „S-a dovedit stiintific ca…”,
Nu conteaza cat de util sau eficient este un sfat; suntem mult mai dispusi sa il acceptam, daca vine dintr-o sursa de incredere. Nu numai asta, dar suntem fascinati de adevaruri decisive, care ne impulsioneaza.
De exemplu, daca se poate dovedi prin cercetare ca muzica lui Mozart te energizeaza, atunci multa lumea ar cauta pe iTunes acest compozitor.
De ce sa nu faci acelasi lucru cu serviciul sau produsul tau? Cum poti schimba in bine viata unei persoane cu produsul si serviciul tau? Transmite asta, dar pe baza unei cercetari.
Exemple:
„10 strategii de productivitate bazate pe cercetari stiintifice”, „S-a dovedit stiintific ca produsele pentru ingrijirea parului cu aloe fortifica si repara firul de par”, „Dovedit stiintific! Produsul X poate reduce numarul de bacterii cu 90%”.
- Titlurile de tip „De ce X oameni fac X….”
Acest tip de titlu face apel la dorinta noastra de a ii imita pe cei mai buni. Daca titlul face apel la persoane pe care publicul tau tinta le respecta, atunci acest lucru poate fi un stimulent puternic pentru a citi articolul in totalitate.
Exemple:
„De ce oamenii de succes nu isi iau smartphone-urile la intalniri”, „De ce Steve Jobs nu si-a lasat copii sa foloseasca iPad-ul”.
- Titlurile de tip „Ce am invatat din…”
Experienta este cel mai bun profesor. Oamenii inteligenti invata din greselile si din succesul altora. Aceste tipuri de titluri fac referire la anumite probleme cu care publicul tau tinta se confrunta si promit sa aduca o perspectiva noua cu privire la modul de rezolvare.
Exemple:
„100 de carti pe care le-am citit si ce am invatat din fiecare”, „18 lucruri pe care le-am invatat din criza!”, “Ce am invatat pierzand bani in investitii”.
- Titlurile de tip „TOP 5…”, „TOP 10…”
Din anumite motive, ne plac posturile de tip lista. Ele atrag un public larg, in comparatie cu alte tipuri de articole, motiv pentru care ziarele online, revistele si blogurile le folosesc foarte des.
Exemple:
„3 schimbari de algoritm lansate de Google, pe care orice proprietar de site ar trebui sa le stie”, „10 titluri fabuloase care iti maresc traficul si atrag clienti.”, „9 greseli frecvente prezente in CV-uri”, „10 alimente pe care ar trebui sa le elimini complet din dieta”.
- Titlurile de tipul „A vs B”
Ne place sa facem comparatii si vrem adesea sa stim de ce am alege produsul sau serviciul X in detrimentul lui Y.
Exemple:
“Responsive Design vs Adaptive Design. Care este mai bun pentru site-ul tau?”, “ SEO vs Adwords. Care iti va aduce mai multe vanzari?”, “SEO in-house sau SEO externalizat? Ce sa alegi pentru afacerea ta?”, “Canon sau Nikon – Care e mai bun si ce sa alegi?”
- Titlurile “Momeala pentru click”
Oamenii sunt foarte curiosi. Unele bloguri creeaza titluri de tip momeala, pentru a scoate la suprafata curiozitatea noastra, fortandu-ne sa dam click.
Este enervant, nu-i asa? De ce o fac? Ca sa obtina click-uri (vizite). De ce dam click? Pentru ca suntem curiosi sa aflam despre ce este vorba, cu toate ca suntem constienti ca este o “momeala”.
Exemple:
“A cumparat un iaurt de la magazin. Ce s-a intamplat cand l-a deschis este de necrezut“, “Ce s-a intâmplat dupa ce un autoturism a fost furat si abandonat intr-o parcare. Nu o sa iti vina sa crezi!”
Noi iti recomandam sa nu folosesti astfel de titluri inselatoare si sa iti respecti cititorii.
Ce versiune de titlu functioneaza cel mai bine?
Asta depinde de domeniul tau de activitate, de publicul tau tinta, de mediile in care urmeaza sa iti promovezi articolele.
Iata cum sa alegi un titlu de articol pentru blogul tau:
- Intreaba-te: “Ce vreau eu ca cititorii mei sa retina din acest articol?”
- Decide care este cel mai bun mod de a comunica acel lucru.
- Scrie 5 titluri diferite pentru fiecare articol, apoi alege-l pe cel mai bun.
- Intreaba-i pe altii. Transmite-le ideile tale si vezi care este cea mai populara. Cere intodeauna explicatii pentru alegerea facuta de ei.
- Analizeaza constant datele din Analytics pentru a afla care este tipul de titlu care functioneaza cel mai bine pentru publicul tau tinta.
- Unele titluri sunt mai bune pentru SEO (cele care contin cuvinte cheie cautate), altele sunt mai bune pentru a atrage atentia oamenilor in retelele sociale. Tine cont de acest aspect, atunci cand creezi un articol.