Metode gratuite de promovare online

Marketingul Online este o componenta esentiala a strategiei globale de marketing. Cu toate acestea, afacerile mici si mijlocii nu au un buget constant alocat acestei componente. Exista numeroase metode de promovare online care sunt relativ usoare si ieftine si, unele, chiar gratuite!

Iata o lista de strategii de promovare online gratuite, de care ar trebui sa profiti :

  1. BLOGGING

Construieste un blog prin care sa iti promovezi afacerea. Poti opta pentru un domeniu gratuit pe WordPress sau Blogger (Blogspot). Este o activitate pe termen lung care necesita atentie si daruire, dar rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Cum te poate ajuta un blog sa iti dezvolti afacerea?

- Atragi vizite catre site-ul companiei si iti promovezi brandul. De exemplu, daca detii o agentie de turism, scrie pe blog despre cele mai cautate/interesante/ieftine destinatii turistice si indeamna vizitatorii sa consulte ofertele disponibile pe site-ul agentiei.

- Educarea clientilor si a potentialilor clienti.

- Prezentarea promotiilor, reducerilor sau noutatilor legate de afacerea ta.

- Un aport in strategia SEO. In cadrul articolelor postate pe blog, poti insera linkuri catre site-ul companiei, obtinand astfel backlinkuri. Backlinkurile sunt privite ca un vot de incredere de catre Google. Obtinand backlinkuri de calitate si relevante, vei putea creste pozitia site-ului companiei in pagina de rezultate a motorului de cautare Google.

  1. COMUNICATE DE PRESA

Lansezi noi produse sau servicii? Participi la un eveniment local? Ai produse sau servicii la pret promotional ? Transforma stirile interne in publicitate, prin publicarea de comunicate de presa online.

Iata cateva exemple de site-uri unde poti publica gratuit comunicate de presa:

http://centruldepresa.ro/

https://www.marketingromania.ro/

http://www.ecomunicate.ro

http://biz-wizz.ro/category/comunicate-de-presa

  1. DIRECTOARE LOCALE si GOOGLE PLACES FOR BUSINESS

Daca detii o afacere locala, inscrierea in directoarele pentru afaceri locale iti poate aduce clienti in mod direct (de la vizitatorii directoarelor online) si indirect (obtii backlinkuri, care te vor ajuta sa rankezi cu site-ul companiei in cautarea organica a motorului de cautare Google).

Iata cateva exemple de directoare locale unde iti poti promova gratuit afacerea:

http://urbo.ro

https://www.getlokal.ro

http://catalogafaceri.ro

Serviciul gratuit Google Places for Business te pune in legatura directa cu clientii, indiferent daca acestia iti cauta compania in Cautarea Google, Google Maps sau Google+. Detalii: https://www.google.com/business/

  1. RETELE SOCIALE

Cu siguranta ai auzit de Facebook, Youtube, Google+, Twitter sau Pinterest. Daca afacerea ta nu este prezenta in aceste canale media, ocupa-te de acest aspect chiar acum!

Cum te pot ajuta retelele sociale sa iti dezvolti afacerea?

- Retelele sociale pot oferi clientilor si potentialilor clienti informatii importante si utile despre compania ta. Poti crea albume foto care sa serveasca drept portofoliu, poti lansa evenimente online/live sau anunta evenimente locale, poti realiza videoclipuri prin care sa iti prezinti compania, angajatii, produsele sau serviciile pe care le oferi.

- Construiesti comunitati online, formate din clienti multumiti, parteneri dedicati, angajati, prieteni si altii care apreciaza ceea ce faci.

- Aduci un plus de valoare strategiei SEO. Se pare ca semnalele sociale/backlinkurile sociale, influenteaza evolutia site-ului in pagina de rezultate organice/neplatite Google.

- Prezenta online. Paginile create in retelele de sociale pot aparea printre rezultatele organice din Google, pentru anumite cautari generaliste si relevante pentru domeniul tau de activitate.

- Managementul reputatiei online este un aspect esential pentru o afacere. Este important sa domini rezultatele cautarilor referitoare la afacerea ta, cu pagini care sa reflecte ceea ce vrei tu sa transmiti.

  1. RETELE PROFESIONALE

Retelele profesionale, precum LinkedIn, iti pot aduce multiple beneficii:

- Credibilitate profesionala.

- Colaborari si parteneriate.

- Aduci un plus de valoare strategiei SEO. Semnalele sociale/backlinkurile sociale, influenteaza evolutia site-ului in pagina de rezultate organice/neplatite Google.

- Prezenta online. Paginile create in retelele de sociale pot aparea printre rezultatele organice din Google, pentru anumite cautari generaliste si relevante pentru domeniul tau de activitate.

 

Ultimele articole de pe blog

View all projects
Contacteaza-ne chiar acum!