Cum se comporta consumatorii romani online? Studiu de piata 2015

Studiul de piata “Consumer Report 2015” analizeaza comportamentul consumatorilor romani in functie de etapa de viata care ii definesteadolescenti (14-17 ani), tineri singuri (tineri de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii), familii cu copii (familii cu copii pana in 14 ani), familii fara copii (cupluri cu varste de peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie).

Studiul de piata se bazeaza pe date provenite de la organisme sau companii de cercetare (BRAT-SNA Focus, Gemius etc.), dar si din cercetarile proprii Starcom MediaVest?.

Vom prezenta in cele ce urmeaza o selectie de informatii privind activitatile si comportamentul online al familiilor cu copii si al tinerilor singuri. Pentru informatii referitoare la celelalte doua categorii de varsta, precum si multe alte statistici utile, puteti consulta direct raportul aici.

<—->FAMILII CU COPII<—->

Dispozitive detinute

98% detin un televizor
56% detin un desktop
33% detin un laptop
12% detin o tableta
5% detin un e-book reader
97% detin un telefon mobil

Utilizarea telefonului mobil / smartphone-ului

36% dintre ei petrec intre 4 si 6 ore pe zi pe telefon.
Telefonul mobil este utilizat in principal pentru poze (39%), retele sociale (27%), muzica (26%), email (24%). 19% din familiile cu copii utilizeaza telefonul mobil pentru a citi site-uri de stiri, 16% pentru a citi reviste online.
Smartphone-urile sunt utilizate foarte des in timpul pauzelor la munca (45%), pentru munca si pentru proiecte la scoala (38%), in timp ce asteapta (30%), in pat, inainte de culcare (29%) sau cand se trezesc (27%).

Metode utilizate pentru citirea stirilor pe mobil

Acceseaza direct site-uri de stiri : 32%
Cauta stiri pe google : 22%
Folosesc Facebook sau twitter : 20%

Tipuri de stiri citite pe smartphone

Vreme : 48 %
Breaking news : 45%
Stiri nationale : 39%
Stiri internationale : 28%
Sport : 23%
Business/ tehnologie : 22%
Investigatii : 11%
Jurnalisti sau bloggeri : 11 %

Activitati si comportamente online

Cele mai accesate site-uri ale familiilor cu copii din mediul urban sunt google.ro (88%), yahoo.com, cel mai probabil pentru verificarea emailurilor(68%), olx.ro (43%), emag.ro (31%), wordpress.com (28%), wikipedia.org (28%)

Social Media

84% din familiile cu copii din mediul urban utilizeaza Facebook, 71% Youtube, 17% Google Plus, 10% Linkedin, 8% Instagram, 8% Twitter

Categorii preferate pe Facebook : bloguri personale, educatie, site-uri despre copii/adolescenti, produse/servicii pentru casa si pentru copii, bucatarie, retail, sanatate/frumusete.

Prefera in general sa dea like la postari, mai putine clickuri pe reclame, comenteaza rar la postari si dau si mai rar share-uri la postari.

Folosirea internetului in timpul etapelor procesului de cumparare

53% compara optiunile online
45% cauta sfaturi online
45% s-au inspirat si au facut descoperiri initiale pe internet
37% s-au pregatit online pentru cumpararea offline (ex.: au cautat locatii online)

De unde cumpara familiile cu copii?

Locatii fizice (magazine, chioscurim restaurante) : 53%
Online : 31%

Activitati post-cumparare
14% au impartasit experienta in social media
11% au cautat informatii despre instalarea/ utilizarea produsului
10% au postat review-uri

Ce isi doresc / ce conteaza cel mai mult pentru ei

Iubirea
Principiile de viata dupa care se ghideaza
Control asupra vietii lor si a copiilor
Interactiune, din motive personale, emotionale, practice

<—>TINERI de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii<—>

Dispozitive detinute

95% detin un televizor
58% detin un desktop
42% detin un laptop
9% detin o tableta
8% detin un e-book reader
99% detin un telefon mobil

Utilizarea telefonului mobil / smartphone-ului

14% dintre ei petrec mai mult de 12 h pe zi pe telefon. 28% dintre ei petrec intre 7 si 12 h pe telefon.

Telefonul mobil este utilizat in principal pentru poze (56%), retele sociale (53%), muzica (53%), messenger (45%), email (44%).

36% dintre tinerii de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii, utilizeaza telefonul mobil pentru a citi site-uri de stiri, 31% pentru a citi reviste online.

Smartphone-urile sunt utilizate foarte des in timpul pauzelor la munca / scoala (65%), pentru munca si pentru proiecte la scoala (44%), in timp ce asteapta (40%), in pat, inainte de culcare (52%), in pat, cand se trezesc (47%), in timp ce folosesc mijloacele de transport in comun (46%)

Metode utilizate pentru citirea stirilor pe mobil

Folosesc Facebook sau Twitter : 30%
Acceseaza direct site-uri de stiri : 29%
Cauta stiri pe Google : 18%

Tipuri de stiri citite pe smartphone

Vreme : 45 %
Breaking news : 37%
Stiri nationale : 30%
Business/ tehnologie : 23%
Stiri internationale : 23%
Sport : 16%
Jurnalisti sau bloggeri : 12%
Rapoarte de investigatii : 9%

Cele mai accesate site-uri

Cele mai accesate site-uri ale tinerilor fara copii din mediul urban sunt Google.ro (91%), Yahoo.com, cel mai probabil pentru verificarea emailurilor(63%), olx.ro (41%), wikipedia.org (37%), wordpress.com (27%), stirileprotv.ro (28%), protv.ro (26%), emag.ro (26%), cinemagia.ro (18%)

Social Media

85% din tinerii de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii, din mediul urban, utilizeaza Facebook, 82% Youtube, 19% Google Plus, 16% Twitter, 15% 9gag.com, 12% tumblr.com, 12% Instagram, 12% Linkedin.

Categorii preferate pe Facebook : albume, mancare/bauturi, entertainers, companii, jocuri, persoane publice, statii de radio, filme, divertisment, jocuri video.

Prefera in general sa dea like la postari, mai putine clickuri pe reclame, comenteaza mai rar la postari si dau si mai rar share-uri la postari.

Topul revistelor online accesate

unica.ro 12%
csid.ro 10%
descopera.ro 10%
eva.ro 9%
one.ro 8%
promotor.ro 6%
historia.ro 4%
elle.ro 4%

Topul site-urilor de stiri accesate

adevarul.ro 30%
cancan.ro 22%
gandul.info 20%
click.ro 12%
zf.ro 10%

Folosirea internetului in timpul etapelor de cumparare

52% s-au inspirat si au facut descoperiri initiale online
46% compara optiunile online
44% cauta sfaturi online
31% s-au pregatit online pentru cumpararea offline (ex.: au cautat locatii online)

De unde cumpara tinerii de 18-34 ani?

Locatii fizice (magazine, chioscuri, restaurante) : 52%
Online: 32%

Activitati post-cumparare

15% au impartasit experienta in social media
12% au cautat informatii despre instalarea/ utilizarea produsului
12% au postat review-uri

Ce isi doresc / ce conteaza cel mai mult pentru ei

Asteapta ca ceva sa se intample
Nevoia de a detine mai mult control asupra vietii lor
Interactiune sociala
Dorinta de “mai mult”