Cum sa faci SEO in 2016? Care vor fi cei mai importanti factori SEO in 2016?

Cum sa faci SEO in 2016? Care vor fi cei mai importanti factori SEO in 2016? Care sunt cele mai bune strategii SEO in 2016?

Din 2008  – cand am inceput sa lucrez in SEO – si pana in prezent, Google si-a pastrat in linii mari acelasi discurs privind factorii care influenteaza clasamentul site-urilor in motorul sau de cautare: continut de calitate, scris in principal pentru utilizatori, backlinkuri de calitate, un site fara probleme tehnice, care sa poata fi accesat cu usurinta atat de catre utilizatori, cat si de catre robotii Google.

De atunci insa s-au schimbat multe lucruri:

  • - Google si-a imbunatatit algoritmii motorului sau de cautare detectand mai bine problemele tehnice, spamul si tehnicile care incalca regulamentul Google pentru webmasteri.
  • - Concurenta online a crescut foarte mult, atfel incat a fost necesar sa se regandeasca algoritmii si impactul fiecarui algoritm.
  • - Au aparut retelele de socializare, axate pe content, video sau foto, astfel incat Google si-a adaptat felul in care livreaza clasamentul.
  • - Tehnologia s-a dezvoltat si odata cu ea si comportamentul utilizatorilor, de aceea este important sa ai un site rapid, bine structurat, securizat, adaptat dispozitivelor mobile.

Este important ca proprietarii de site-uri sa cunoasca regulamentul Google, sa ofere o structura si un continut care sa raspunda nevoilor utilizatorilor, sa isi adapteze strategiile la tehnologia actuala, sa anticipeze tendintele si, nu in ultimul rand, sa realizeze ca, mai mult ca oricand, trebuie sa se diferentieze de concurenta.

Stiu ca esti nerabdator sa afli cum sa faci SEO in 2016, iar aceasta introducere a fost poate cam lunga pentru tine, dar inainte de a face predictii sau de a vorbi despre factorii SEO din 2016, este important sa cunoastem felul in care „gandeste” Google.

10 factori SEO importanti in 2016/ Cele mai bune strategii SEO in 2016

  1. Dispozitivele mobile
  2. Site user-friendly / user-oriented
  3. SEO Local
  4. Cautari conversationale
  5. Datele structurate / Rich Snippets.
  6. Google Penguin aplicat in timp real
  7. Continutul este rege
  8. Semnalele sociale
  9. HTTPS
  10. Branding

 

1. Dispozitivele mobile sunt viitorul

In 2016, cautarile pe mobil vor depasi cautarile pe desktop. Probabil ai observat si tu in Analytics ca ai primit multe vizite in 2015 de pe mobil.

Studiul de piata “Consumer Report 2015” a relevat faptul ca in Romania 97% dintre familiile cu copii (familii cu copii pana in 14 ani) si 99% dintre tinerii singuri (tineri de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii) detin un telefon mobil.

36% dintre familiile cu copii petrec intre 4 si 6 ore pe zi pe telefon. 28% dintre tinerii singuri petrec intre 7 si 12 h pe telefon si 14% dintre tinerii singuri petrec mai mult de 12 h pe zi pe telefon.

Telefonul mobil este utilizat pentru poze, retele sociale, muzica, email, pentru a citi site-uri de stiri, reviste online, pentru a cauta locatii fizice si chiar pentru a face cumparaturi online.

Ce trebuie sa faci ?

Site-ul tau trebuie sa fie adaptat dispozitivelor mobile, adica sa se afiseze corect si pe telefoane mobile si pe tablete. In plus, trebuie sa iei in considerare felul in care va aparea continutul site-ului pe mobil (mobile marketing), felul in care se afiseaza paginile de produs sau de servicii, astfel incat utilizatorul sa poata accesa rapid informatia, sa te poata contacta rapid, dintr-un singur click (mobile design) sau sa poata comanda online rapid (mobile e-commerce).

2. Site user-friendly / user-oriented

Experienta utilizatorilor pe site-ul tau va fi un factor de ranking important in 2016. Cu siguranta te intrebi cum poate sti Google ce fac utilizatorii pe site-ul tau si care este parerea lor despre site-ul tau.

Pentru a afla acest lucru, Google se foloseste de Google Raters sau Evaluatori Google, adica persoane care atribuie ratinguri paginilor web. Evaluatorii ajuta echipa Google in fazele de testare initiala ale modificarilor propuse algoritmului de cautare Google. Ratingurile evaluatorilor nu sunt actiuni manuale de penalizare sau de preferentiere a anumitor pagini web, ci sunt date de care echipa Google se foloseste pentru a imbunatati felul in care se realizeaza afisarea rezultatelor in motorul de cautare si pentru a imbunatati clasamentul paginilor web in spatiul pentru cautarea neplatita (organica).

Astfel, in functie de timpul petrecut pe site de catre utilizator, de bounce rate (rata de respingere) sau de actiunile efectuate pe site, Google poate sti daca experienta utilizatorilor a fost sau nu una satisfacatoare.

Ce trebuie sa faci ?

Sa te asiguri ca ai un site bine structurat, fara probleme tehnice, fara prea multe elemente disruptive precum pop-uri, reclame in exces (Usability & User Experience), sa te asiguri ca ai un continut de calitate – original, util, relevant (Content Marketing).

Cateva exemple de practici bune de urmat (Usability & User Experience):

  • -Site bine structurat, perfect functionabil, design placut.
  • -Numarul de telefon si adresa de email trebuie puse bine in evidenta (in header, in footer, pe paginile de interes).
  • -Informatiile despre companie trebuie sa fie cat mai vizibile.
  • -Beneficiile/avantajele pe care le propune businessul sa fie puse in evidenta.
  • -Directionarea vizitatorilor prin design si culoare.
  • -Directionarea vizitatorilor prin formatarea continutului (bold, italic, culori).
  • -Pagini aerisite si bine structurate. Nu adauga prea multe module/optiuni.
  • -Evidentierea beneficiilor produselor. Fotografii de calitate. Descriere detaliata pentru produse (materiale, compozitie,marimi, utilizare…etc.).

3.  SEO Local va fi mai important ca oricand

SEO Local va fi mai important in 2016, deoarece competitia creste rapid, iar furnizarea unor rezultate locale este cea mai buna metoda pentru a livra continut relevant si personalizat.

Pentru anumite cautari ce tin de o locatie fizica rezultatele pe Google sunt foarte diferite pentru utilizatorii din orase diferite. De exemplu, daca vei cauta pe Google “scoala de soferi”, “cafenea”, “biciclete” vei observa ca apar in prima pagina, exclusiv sau in mare proportie, rezultate din locatia in care te afli. Google ofera rezultatele in pagina motorului sau de cautare in functie de IP-ul detectat. In 2016, vor fi diferente foarte mari si pentru cautari ce nu tin de o locatie fizica.

Ce trebuie sa faci ?

Sa pui accentul pe locatia in care se afla business-ul tau (content, retele profesionale si sociale), sa iti inscrii afacerea in Google Places / Google+, directoare locale.

seo local

 

4.   Cautari conversationale – sursa de trafic importanta in 2016

Odata cu cresterea cautarii prin voce (Siri, Cortana, Google Now), utilizatorii interactioneaza diferit cu motoarele de cautare.

Cand efectuezi o cautare normala pe Google, scrii de exemplu „benzinarie Brasov”, dar cand efectuezi o cautare prin voce, vei spune „Care este cea mai apropiata benzinarie?”.

In plus, aceasta tendinta a „cautarilor conversationale” a inceput de cativa ani buni, cand mare parte a utilizatorilor si-au dat seama ca nu gasesc atat de usor informatia dorita atunci cand efectueaza cautari generaliste, simple, dintr-un singur cuvant sau doua (cuvinte cheie short-tail) , ci atunci cand efectueaza cautari cat mai descriptive (cuvinte cheie long-tail).

Trebuie sa mentionez si ca in 2013 Google a lansat Algoritmul Hummingbird pentru a tine pasul cu interogarile de cautare din ce in ce mai complexe si lungi ale utilizatorilor. Intentia din spatele Hummingbird este de a trasforma cautarea Google intr-o “conversatie”. Ganditi-va la noi interogari de cautare, cum ar fi “Care sunt cele mai recente tendinte de moda?”, “Cum va fi vremea azi?”, “Suc de mere sau suc de portocale?” care pot primi raspuns instant.

Ce trebuie sa faci ?

Sa creezi continut care sa raspunda la intrebarile : Cine?, Ce?, Cand?, Cum?, Unde?, De ce?

Sa pui accentul si pe cuvintele cheie long-tail (descriptive. lungi), nu doar pe cele short-tail (generaliste, concurentiale).

 

5.  Datele structurate / Rich Snippets

Datele structurate si raspunsurile directe sunt o incercare a celor de la Google de a furniza utilizatorilor informatia dorita cat mai rapid si mai usor.

Ce trebuie sa faci ?

Ofera date structurate pentru toate paginile importante, in functie de tipul de business online pe care il ai: stelute vot, numar review-uri, pret, info stoc, liste…etc.

Oferind aceste informatii extra, vei putea obtine mai multe vizite (elementele atrag atentia utilizatorilor) si vei avea un avantaj in SEO.

6.  Google Penguin aplicat in timp real

Este foarte posibil ca algoritmul Google Penguin sa penalizeze multe site-uri in 2016. Algoritmul a fost creat pentru a combate tehnicile de link building black-hat. Se preconizeaza un nou algoritm Google Penguin cu un impact semnificativ la inceputul acestui an.

Ce trebuie sa faci ?

Sa nu apelezi la tehnici black-hat (backlinkuri automate, backlinkuri din ferme de linkuri precum directoare web, directoare de articole).

Sa eviti linkurile site-wide supraoptimizate (in blogroll sau footerul altor site-uri), sa eviti schimbul de linkuri in exces si linkuri cu texte ancora supra-optimizate (mereu inserate pe aceleasi cuvant cheie).

Sa obtii linkuri de calitate, de pe site-uri din acelasi domeniu de activitate sau un domeniu asemanator, sa obtii linkuri catre site in cadrul unui context semantic relevant (articol, review).

Sa mergi pe variatie la toate nivelurile, pentru a avea un profil de backlinkuri cat mai „natural”.

Sa analizezi constant profilul de backlinkuri al site-ului pentru a te asigura ca nu esti victima concurentei neloiale.

 

7.  Continutul este inca rege in 2016

Motorul de cautare Google “iubeste” continutul bogat si structurat, de actualitate si actualizat, original si creativ, informativ. In 2016, SEO Copywritingul va fi o parte foarte importanta din strategia globala SEO a proprietarilor de site-uri.

Ce trebuie sa faci ?

In 2016, acorda mai multa atentie continutului. Redacteaza un continut care sa informeze, sa atraga atentia, sa puna in valoare produsele si serviciile propuse. Gandeste-te mai mult la utilizatori, decat la aspectul SEO.

Cuvintele cheie sau expresiile cheie sunt baza strategiei SEO si reprezinta acei termeni pe care utilizatorii ii folosesc pentru a cauta un produs, un serviciu sau o informatie. Cuvintele cheie trebuie sa se regaseasca in: denumirea rubricilor site-ului, in URL-uri, Meta Tag-uri, in continutul editorial (textul de pe pagini, din blog)…etc.

In 2016, foloseste variatii ale cuvintelor cheie (singular, plural, cu sau fara prepozitie…), foloseste sinonime, axeaza-te mai mult pe cuvintele cheie long-tail si pe cautarile conversationale.

Nu uita ca prin continutul de pe site iti vinzi serviciile si produsele. Pe langa SEO, acorda atentie si optimizarii ratei de conversie.

 

8. Semnale sociale – factor SEO important in 2016?

Desi nu exista niste dovezi concludente privind influenta social media asupra strategiei SEO, in 2016 ar trebuie sa acorzi atentie prezentei brandului in retelele sociale. Numarul de share-uri si de like-uri spune multe despre calitatea continutului/serviciilor/produselor unui brand, asa ca ar fi logic ca Google sa tina cont de acest aspect.

Sa nu uitam ca Facebook este un concurent direct pentru Google, aceasta retea de socializare punand din ce in ce mai mult accent pe motorul sau de cautare intern, asa ca este posibil ca produsele Google precum Google+, Youtube si Blogspot sa aiba o influenta mai mare ca Facebook in SEO in 2016.

In orice caz, prezenta afacerii tale in retelele de socializare, nu trebuie ignorata.

84% din familiile cu copii din mediul urban utilizeaza Facebook, 71% Youtube, 17% Google Plus, 10% Linkedin, 8% Instagram, 8% Twitter.

85% din tinerii de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii, din mediul urban, utilizeaza Facebook, 82% Youtube, 19% Google Plus, 16% Twitter, 15% 9gag.com, 12% tumblr.com, 12% Instagram, 12% Linkedin, conform Studiului de piata “Consumer Report 2015”.

Ce trebuie sa faci ?

Creeaza-ti cont in principalele retele de socializare, daca nu ai facut-o deja.

 

9. HTTPS – semnal SEO in 2016?

Certificatele SSL asigura un canal de comunicare privat/securizat intre server-ul de WEB si browser-ul client si asigura clientii ca serverul la care sunt conectati este cel adevarat. Stii ca site-ul sa fie sigur daca apare https la inceputul link-ului. Acest aspect va conta din ce in ce mai mult pentru Google. Utilizand site-uri securizate, utilizatorii au garantia ca nu li se vor fura datele bancare si datele personale. De aceea, Google va preferentia cu siguranta site-urile – e-commerce, mai ales –  securizate.

Ce trebuie sa faci ?

Daca detii un magazin online sau un site prin care utilizatorii isi pot crea un cont, implementeaza https, atat pentru SEO, cat si pentru a castiga increderea vizitatorilor tai.

10. SEO Branding

Un factor SEO pe care extrem de putini il iau in considerare este popularitatea brandului. Stim ca Google vrea sa returneze cele mai bune site-uri utilizatorilor. Dar ce inseamna „cele mai bune site-uri”? Din punctul meu de vedere : Calitate, Relevanta, Popularitate, Vechime. Toate aceste ingrediente castiga increderea utilizatorilor si a motorului de cautare Google.

Astfel, este normal ca Brandingul sa fie un factor SEO important in 2016.

Timp de decenii, companiile au investit in cresterea popularitatii brandului lor prin canale media traditionale, cum ar fi TV, radio, panouri outdoor si indoor. Astazi, in era digitala, unele companii si-au dat seama ca pot influenta online-ul prin canalele media offline, castigand astfel o pozitie de top in Google pe cautari relevante. Numarul de mentiuni ale brandului creste pe Internet si astfel Google preferentiaza site-ul brandului respectiv. La fel ca in viata reala, si in cea virtuala, cand lumea vorbeste despre tine si te recomanda, inseamna ca esti bun.

Ce trebuie sa faci ?

Creeaza o legatura intre online si offline. Directioneaza clientii offline catre online si invers.

Daca afacerea ta este integral online, investe in cresterea popularitatii brandului prin articole in presa online si offline, prin publicitate online, concursuri, campanii virale.

Cu cat mai multa lume vorbeste de brandul tau pe Internet (chiar si fara a trimite link), cu atat vei obtine rezultate mai bune si in SEO.

 

Numarul de rezultate organice din prima pagina Google – predictie 2016

La final, vreau sa iti impartasesc o predictie pentru SEO pentru 2016. Am observat ca in 2015, Google a preferentiat mai mult rezultatele din Google Places pentru cautarile ce tin de locatie, afisand uneori pe prima pagina doar 5-6 rezultate organice. Spre sfarsitul anului, am vazut ca au diminuat numarul de rezultate din Google Places. Probabil, concluzia experimentului fiind ca utilizatorii prefera rezultatele organice (pagini web, nu locatii pe harta).

Ramane de vazut ce vor hotari pentru 2016. Oricum, asta accentueaza batalia pentru prima pagina pe Google prin rezultate organice, nemaiavand la dispozitie 10 locuri, ci mai putine.

De asemenea, pentru anumite cautari, se afiseaza doar 8-9 rezultate organice pe pagina, un loc fiind ocupat de imagini. Este posibil ca Google sa incerce sa acorde mai mult spatiu rezultatelor platite (Google Adwords), diminuand numarul de rezultate organice de pe prima pagina.

Nu m-as mira daca Google ar acorda mai mult spatiu imaginilor, videoclipurilor, retelelor de socializare, rezultatelor din Google Places, in detrimentul paginilor web. Pana la urma, Google vrea sa faca pe plac utilizatorilor, oferindu-le rezultate relevante, variate, personalizate.

rezultate

Tags: predictii seo 2016, factori seo 2016, sfaturi seo 2016, tendinte seo 2016, reguli seo 2016, strategii seo 2016.

Autor

Alina Orel: Specialist SEO/SEM- 7 ani experienta in Marketing Online. Abilitati & Expertiza: SEO, E-commerce, SEO copywriting, Online Marketing, WordPress, HTML, Social Media, Adwords, CRO...

Ultimele articole de pe blog

View all projects
Contacteaza-ne chiar acum!